Tuesday 27 September 2011

D!aRi

Dulu masa zaman sekolah ku..aku suka tulis luahan perasaan dalam diari.... setiap ape yang aku rasa seronok, sedih... dan macam aku akan abadikan dalam diari aku.... dari sekolah rendah smpi ke sekolah menengah..... n form six... tapi bila masuk form six aku dah mula sangat sibuk x sempat nak wat diari..... jadi aku penah ade konflik dgn kawan... selalu nya diari lah tempat aku mengadu.....sebab aku nie susah nak percaya dengan orang...x tahu kenapa...jadi nie lah satu2 nya jalan penyelesaian untuk aku meluahkan....... sambaung balik cerita konflik dgn kawan kat sekolah...oleh kerana aku nie x sempat nak wat diari...tiada tempat mengadu....... sampai satu tahap aku terlalu tension....sampai terpaksa jumpe guru kaunseling..menangis2 aku depan guru kaunseling 2........ sampai mcm 2.. sekali...emmmmm cian kan aku nie...hiiiiii...bila bincang punya bincang...cikgu 2 tanya kalau awak ade masalah kat mane tempat awak mengadu...saya kata diari..... tapi dah lama x wat....(cikgu sarankan untuk saya teruskan wat diari 2.... untuk tempat aku mengadu......"SETIAP ORANG X SAMA CARA MENANGANI MASALAH....MUNGKIN DENGAN CARA AWAK MENULIS DALAM DIARI...MENJADIKAN TEMPAT AWAK MENGURANGKAN MASALAH...WALAU PON MASALAH TERSEBUT X SELESAI"........ kadang2 bila dah besar nie..tergelak sorang2 jap...... kelakar gak aku nie...dah form six masih lagi x berapa nak matang..kalau budak2 lain dah kelek anak dah...hiiii

 dan bile teringat balik....sekarang aku dah mula tulis blog nie.... dah mcm diari dah rasanya...jadi nie salah satu saluran untuk aku meluahkan perasaan...... bila menulis 2 rasa kurang sikit tekanan di dada........ rasanya mcm back to the future je...hiiiiiii teringat pesanan cikgu......

LUAHAN PERASAAN

No comments:

Post a Comment